hemma från måns<3

vi åkte dit träffade theres och hennes mamma ewa (som mamma känner)
vi mockade lite först borsta honom ganska snabbt sadlade tränsade mm theres satt upp skulle springa av honom lite för han hadde stått i två dagar sen satt jag upp men det gick åt helvete ,att man skulle mest rida med sätet mycket att i traven när det gick lite fort så rider man lätt lite långsammare och då går han långsammare .
tog mig ibland typ 3 varv på volten innan jag fick honom att sakta av.För jag har en "tendens" att höja händerna när jag ska bromsa och det betyder att han går bara snabare och snabare.men den sista kvarten så gick det så bra jag hittade den där lilla balansen,andvända bakbenen,sänka huvudet,sakta ner när jag satte mig ner och sedan saktade av och behöll "det där" länga och låga! så det var riktigt kul!
traven var riktigt fin! rörde sig bra och han var väldigt fin att sitta ner på!
galoppen var kort och studsig men det var riktigt mysigt!
efter så ryktade jag i ca 40 min och måns blev riktigt fin<3 :)
svansen blev åxo värsta tävlingsvansen:P
och han var så söt i sin man och pannlugg <3 naaaaaw<3
mamma glömde filma när jag red(men det var väl tur det :P)
men vi knäppte typ 1 bild i stallet när han var ren och fin <3 imorrn ska han veterinär besiktigas och jag hoppas för therese och måns att han går igenom för då säljs han till en tjej som äger en ridskola och måns ska nu bli hennes nya tävlingshäst!och hoppas det går riktigt bra för dom i framtiden!
jag vill tacka theres enormt för att jag fick rida och så!
Hadde en riktigt trevlig d
ag!
imorrn ska pappa hämte mig klockan 7(på morning:P) och kör mig till stallet,är där till cirka 6 (asså på kvällen)så uppdateringen kmr att vara 0% så aa kameran kmr vara med. och gönul jag SKA fixa bilder när jag rider imorrn annars blir jag arg! nån bild iaf!
hörs lite senare ! ha det nice!

jag ÄLSKAR hästar.jag kan inte beskriva det med ord bara med kärlek,utan hästar hade mitt liv varit tråkigt
kanske bara bråkigt .Kola har stöttat mig till 1000 och jag ska ge allt för att gottgöra det.ett liv utan hästar?
-nej tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

hemsida/blogg:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0