Ridning-hoppning

HÄST: Lakej
ÖVNING: hoppning,kombination
POÄNG:

red ju Lakej,det gick faktiskt rätt bra :)
han var lyhörd,lyssnade bra för skänkeln och för förhållande hjälper!
det var verkligen jätte jobbigt att galoppera för min rygg gjorde jätte ont då!
men var lite feg för vi skulle hoppa "en och en halvan" som det kallas (med ett galoppsprång i mellan)
och jag ville ta bort den bakrebommen på stigsprånget men jag red i mot och det gick faktiskt rätt bra :)
räcket låg väll på 50-55 (vet att vi inte hoppar så högt men det e ju inte det viktigaste ;) )
vi hoppade det 2 ggr (vi hoppade fram på räcket innan)
sen i slutet höjde ann-sofie och tog bort stigsprånget och oxern och byggde upp ett räcke som låg på 65-70
och då j*vlar sög han mot hindret och typ halv rusade
och då höll jag på att "joxa" med tyglarna så hoppet blev inte det finaste men det gick faktiskt bra :)
men ann.sofie att jag måste låta hnm vå dom sista 3 sprången innan hindret men att det ändå gick bra och så :)<3
men aa vi hörs :)
:D

Kommentarer
Postat av: Brusella

Var med och tävla om ett PFIFF schabrak på min blogg ! :D http://brusella.blogg.se/2010/november/vintertavling.html#comment

2010-11-13 @ 11:19:08
URL: http://brusella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

hemsida/blogg:

meddelande:

Trackback
RSS 2.0